Wednesday, December 4, 2013

Aku tak pandai masak kari

Hello people...(intonasi dan gaya macam lecturer BEL time kat Uitm Pilah dulu).
Tajuk macam haram,macam pandai sangat masak benda lain kan.

Tapi tahap serius aku memang tak pandai masak kari.
Tetap 20 percent tak jadi pun macam kari ibu aku atau kari mak mertua aku.
Penat aku google,tapiiiiiiiiiii tetap kureng.

Takde lah tahap tak sedap nak makan.
Suami aku kata ok je,berani ke dia nak cakap tak sedap pulak kan.hahaha

kari pucat bukan pujaan hati


Korang tengok pucat lesi je kari aku tu.
Aku ni semua barang masuk dalam bekas.Dengan yakin ye aku ingat benda tu serbuk kari.
Time campur air nak jadikan paste baru aku sedar rupe ye serbuk cili.
Terus minta tolong Hazwan pergi kedai.
Aku cakap belilah rempah kari ikan,tak kisah lah brand apa.Babas ke aligapas ke.
Sekali kauuu...aku memang dah agak ini akan terjadi.
Takpe at least tak salah beli.


Sekali 4 paket dia beli.
Aku ni masak kari pun semenjak kahwin ni adalah baru kali kedua je kot.
Gaya dah macam rumah mamak.
Nasib pack kecik,kalau besar aku suruh Hazwan pergi jual kat kedai tu balik.


Kalau benda berlemak kena lah ada lawannya kan.
Hah..yang ni ahkak dah teror.Sambal sotong.
Ini serius tak mengecewakan jiwa dan tekak ahkak dan suami.