Thursday, May 19, 2016

Kursus di Cherating (Pengalaman menginap di The Legend Cherating Beach Resort)

Kursus yang pertama untuk tahun 2016.
Jom kita ke Cherating, Pahang.

Kali ni menginap di The Legend Cherating Beach Resort.
Ok skip cerita bab kurusu.
Kita cerita pasal The Legend Cherating Beach Resort.
Tempat yang amat berbaloi untuk merehatkan diri.

Nak ke Cherating ni bukan la jauh sangat kan.
Lepas tu banyak pulak tempat makan best-best.
Cakap je nak makan apa,sediakan ongkos je.
Nak pergi Kuantan pun dekat je.

                                                                                                         












Cantik kan permandangan pantai,
Ni kawasan pantai dekat area Resort.Tengok gambar ni rindu nak berlepak-lepak tepi pantai sambil angin pantai menerpa ke muka..Gituuuuu


































Lagi satu aku rasa resort ni tambak lagi pasir dekat area pantai ni.
Sebab pasir pantai dekat area resort ni putih dan halus.Dan yang penting bersih.








Kerusi ni pun banyak disediakan , tak payah nak berebut-rebut.Dekat sini aku lepak ,rasa nak terlelap.
Owhhh aku rinduuuuu,,,nak bermalasan di tepi pantai.









Lagi satu tarikan,buaian ni.
Seronok duduk berbuai,lagi best bila lepak waktu malam sambil tengok bintang.
Sambil berbuai nyanyi nak kahwin dengan anak raja.haha.
Sayangnya buaian ni ada 2 ketul je.
So,konsep berebut perlu dilaksanakan.






Gambar ni aku 'tangkap' waktu pagi 7 lebih macam tu.
Ni kawasan dekat pool.
Eh..eh macam sama gambar dekat atas tuuuuuu.


Part yang paling heaven buat kanak-kanak riang.
Pool dia memang best,sebab luas.Seronok budak-budak nak berendam.
Pool pulak bukak sampai pukul 9 atau 10 malam.
Yang belakang batu pun ada pool jugak tapi kaler hijau means untuk orang yang pakai swimming suit je.Yang biru dia tak kesah,Pakai jelaa apa yang sesuai untuk mandi,




Memang aku suka ambik gambar kaki dan kasut.

Perkenalkan Mary Jane bersama ikan paus pink.

-
-
-
-
-
-
-
-


Ok kena jauhkan sikit dari gambar kaki sebab aku nak tunjuk gambar makanan pulak.
Time ni bos besar belanja makan.
Rasa macam kucing petang tu sebab aku ratah ikan kembung je 3 ekor.

Kitaorang makan dekat area Chukai, Terengganu.
Lebih kurang 20 minit je dari Resort.





Macam-macam makanan ada.
Ada pais (aku tak makan.dia mcm bentuk otak-otak)...ada bermacam jenis pais.Kerang,ikan etc.
Ada keropok lekor ,sotong goreng,satar (pun aku tak makan).


Ok tamat cerita.
Untuk makluman semua gambar di atas telah di filter mengunakan apps Candy camera.
So gambar jadi terlebih cantik,nanti ada yang refer gambar aku cakap aku menipu,dalam gambar je nampak cantik.Tapi pantai ni serius cantik.

Sekian.