Thursday, August 15, 2013

Masalah jerawat

Hari ini aku nak cerita pasal masalah jerawat aku,jerawat dekat muka aku ni start ada waktu umur aku 16 tahun..tapi bukan sampai tahap kronik lagi time.Dan memadangkan aku ni pun jenis pemalas nak tepek benda ala segala krim..so serius muka aku memang comot.

Lepas abis SPM,aku belajar masuk uni..jerawat still ada..kalau tension dia teruk sikittt..tapi belum lagi kronik sampai aku nak kena pergi klinik kulit.Tapi sejak akhir-akhir ini,start bulan 4 2013,jerawat aku bertambah teruk sebab banyak jerawat kecik-kecik tu,di tambah pulak dengan jerawat batu sampai kadang-kadang mata jadi bengkak sebab jerwat dekat dengan mata...memang seram kalah cerita hantu kalau cerita bab jerawat ni.

So,antara produk yang aku try...oxy time belajar dulu..nampak berkurang tapi aku ni kan pemalas dulu.So paling latest skrg aku guna produk sri mawar untuk kulit sensitif..awal pemakaian nampak kulit beransur ok,tapi apabila terstop kejap sebab krim kecantikan aku abis..muka jadi lagi terukkk..now aku pakai balik.Muka nampak cerah tapi masih lagi masalah dengan jerawat...cehhh sungguh durjana dikau jerawat.

Lepas tu aku pergi lah try pergi klinik biasa masa awal ramadan ari tu..dia bagi makan ubat antibiotik Tetracycline dan doc suruh aku pakai ubat yang macam deodorant tu..nama dia T3 mycin.Lepas aku rajin makan ubat dan apply T3 tu sempena nak meyambut raya yang semakin tiba...jerawat makin seronok pulak tumbuh membiak-biakkkkk ye....ahkakkkk lagi lah tensionnnn.


T3 mycin..ubat ni bau dia kuat sikit.Tapi bila apply takde rasa apa punnnnn.jgn risau,tak pedih n megelupas pun

So,berbekalkan semangat yang ada...aku pun buat research nak pergi klinik yang bagus tapi murah..hahaha.Klinik yang terpilih adalah klinik kulit Dharan di Rawang...ramai yer orang..aku rasa sebab perkhidmatan dia memang murah.Akan bersambung dengan next entry.....bye,time rehat..perut lapooo