Monday, June 10, 2013

Kasut,Lori dan Backhoe

Kisah ini terjadi pada 04 Jun 2013,tiba-tiba aku aku jadi kontraktor bidan terjun..layan kan jelaa,rezeki jgn di tolak kan..
Selama ini aku ingat senang je kerja ni,arah-arah orang suruh buat kerja,rupa-rupa yer nehiiiiii....SUSAH jugak rupa ye.Kepada ayah saya,anakmu ini berbangga dgn anda...

Ada sekali tu ,aku boleh menitik air mata sebab al kisah yer aku penat dan aku teringat ayah dan ibu aku yang bekerja susah payah membesarkan kami adik-beradik.Selama ini aku seperti tak menghargai apa yg dorang bagi.Lalu terus pakai spek itam,kang cina driver backhoe tu perasan plak aku tgh berduka ni.

Tiba-tiba kerja aku ni macam mengamalkan konsep 1 Malaysia pulak kan,aku melayu idung kemek,driver backhoe cina dan driver lori india.Amalkan konsep 1 Malaysia yeaaa,semoga lepas ni byk lagi projek mendatang.Semoga pak Najib hargai usaha murni saya ini..haha

time ni je aku dapat mengamalkan pakai kasut ghupe gini (teringat zaman study dulu),tp kasut ni best cuma aku tak pakai stoking..lps tu kaki berpeluh..pakai plak dari pagi sampai ptg.Akhir ye kaki gatal-gatal.Terima kasih kasut,terpaksa plak aku ni masak air panas nak celup kaki..baru lah legaaaaa....

Dan sebagai kenangan pertama saya,aku taknak plak jadi kenangan pertama dan terakhir sebab aku syok buat kerja-kerja macam ini..saya persembahkan 1 Malaysia bob the builder.Sekian,adiooooosss.