Wednesday, June 12, 2013

Pra Ramadhan pun kini bermula

Minggu ini bermula lah pra ramadhan aku,maksud pra ramdhan aku kat sini ialah puasa ganti last minute...tak sampai sebulan nak masuk bulan ramadhan baru sibuk nak ganti puasa..aku lah orang jenis spesia macam tu..tiap-tiap tahun mesti macam ni.Korang semua dah abis puasa ganti tak?hehe

Ini menu semalam,cadang ye nak keluar nak pergi beli petai..yeah petai adalah feveret aku tau.Tapi bila Hazwan balik rumah dia muntah-muntah pulak.Tak sampai hati plak nak ajak dia keluar.So dengan pantas ye keluarkan ikan dalam fridge.

Nasib baik cili semua dah siap blend,so tinggal tumis je.Pantassss...

Asam pedas cair ikan tenggiri

Sayur dgn sotong cincai nama ye
So,itulah hasil berperang di dapur...suami aku siap puji kata sedap sayur kat atas tu..aku rasa biase jekk kot.Setakat cincang bawang putih,lepas tu tumis bawang putih,masuk sotong..tambah sos tiram..lepas tu campak je sayur kacang buncis tu..kesedapan tu mungkin datang dari air tangan aku kot (geli tekak korang baca kan).

Malam nie takde idea lagi nak berbuka apa...tapi tekak tiba-tiba teringin sambal telur rebus..macam best je kita lenyek-lenyek kan kuning telur..tambah pulak dengan kicap kipas udang,sambal tu buat pedas sikit..wow nikmatttttttt.

Ok lah,sampai ketemu lg dong....daaaa