Wednesday, June 26, 2013

Menu berbuka puasa

Hai..semalam aku puasa ganti lagi,so kali ini Hazwan ajak berbuka puasa kat Tg Malim...mana lagi kalau bukan Garden Seafood.Ikan siakap stim cili padi dia buat aku termimpi-mimpi..penat aku cari resepi tapi tak jumpa,mungkin kena godek-godek resepi sendiri tapiiiii aku ni bukan ye terer benorrr memasak kan.

So,lepas je balik kerja zasss ke Tanjung Malim...macam biasa air buah setiap seorang.Makanan pulak Ikan siakap stim cili padi, Lobster masak merah kot dengan sup bebola bayam.Lobster tu super sedap...Hazwan pulak macam tamak,auntie amik order tu suruh amik seekor,tapi Hazwan nak 4 ekor,lepas tukar 3 ekor..last2 ambik 2 ekor..sebab dia belah dua udang tu.Sekali ko....aku dapat mkn setengah ekor je,lg satu setengah ekor abis dia balun sorang.

Ni contoh ye,tapi kat atas ni Seekor je tinggal
Aku makan setengah ekor jeeeee

Seapruh isi ikan sudah lesap

Hasil ratahan

Semalam ikan siakap tu kurennng sikit rasa kemanisan ikan tu dari segi kesegaran tapi tetap sedap dik non.Licin gak aku hadap.So,kali ni sup bebola bayam tak laku sangat..so bungkus bawak balik,pagi tadi aku buat makan sahur.Tengok balik gambar ni,rasa macam nakkkkkkk mkn lagi tapi tak sedar kepala dah ting tong pagi tadi maybe sebab kolestrol tinggi kan.

Semoga aku dapat abiskan cepat puasa ganti ni..tinggal satu hari je lagi ni...Selamat berpuasa ganti buat semua kawan-kawan.Sekarang ni tengah pikir malam ni nak berbuka apa ye pulak,meh kita google2...Daaadaaaaaa

Sekian gambar penutup,promote suami sendiri.Makin leborrrrr muka tu..Tolonglah  kawal makan tu sikit.Tak seimbang pulak dengan aku yang slim ni nanti..hahaha