Tuesday, June 11, 2013

Melaka...aku tak pernah jemu

Melaka adalah salah satu negeri yang aku suka dari segi senibina,budaya dan yang penting makanan-makanan ye yang sedap-sedap belaka gituuuu...tapi kenapa Melaka ni banyak sangat trafic light.

Tempat wajib pergi mestilah jonker street...jalan-jalan kat situ terasa diri macam pelancong asing.
Kalau korang pergi Jonker Street silalah singgah ke Jonker 88,laksa dan cendol ye terbaikkkk!!!
Tapi sayang ye masa aku pergi Melaka bulan lepas tak dapat lah nak merasa keenakan laksa Jonker 88 kerana pada hari Selasa kedai tu tutup..nasib tak megandung time tu,kalau tak sure meleleh air liur baby,hehe.

sangat rare kedai ni....i loikeee,nak kedai macam ni satu..pleaseee
Perjalanan diteruskan di area Jonker Street ni,tapi setakat cuci-cuci mata jelahhh...

Si baju merah itu...beliau suami aku Hazwan merangkap hero aku  dan juga banker,hehe
(Abaikan aksi beliau mengelikan kan ketiak monumen itu,jika korang perasan lah)
Setelah berpeluh-peluh ketiak round Jonker Street,kami meneruskan perjalanan ke Umbai..makan time.Sorry naik lori sebab takde gambar kerana diri ini sgt penat tambah berlengas..hanya pikir pasal makan.

Time di Umbai,aku try mkn di Parameswara,seafood memang fresh dan harga reasonable.Tapi maybe di area tempat aku di Restoren Nelayan Simpang Empat,Hutan Melintang lagi murah kotttt.

Oleh itu kawan-kawan,sekiannnnnn adiosss.