Friday, July 12, 2013

Berbuka puasa day 2 & sahur day 3

Ye..apa macam puasa day 3,aku megantukkk..berebut semua orang nak tidur kat surau opis.Aku gagah-gagahkan diri menyelit tidur dalam surau tu.

Semalam aku berbuka rumah mertua lagi...well menantu kesayangan,hakkktuiiii...tak sempat pun nak pergi bazar ramadan.Sampai rumah mertua pun ngam2 waktu berbuka,sebab ada hal yang tidak dapat di elakkan.Lauk berbuka adalah kari sotong,hari-hari-hari makan kariiii..banyak cekadak pulak aku ni kan..tapi yang penting marvelessss kari tu.

So,sahur aku kena lah masak..tapi tak sempat nak sahur lagi perut dah lapar.So kita supper dulu sebelum tidur ye,aku laki bini bertungkus lumus memasak..tapi masak burger je pun,lps tu goreng telur.Buat alas perut..lepas tu terus tidur..so tersimpan lelemak yang boleh di guna untuk hari ini,tak sempat terbakar lemak-lemak itu.

takde apa yg special pun

So,sahur tu aku masak satu lauk je..aku masak paprik udang..senang lauk paprik ni sebab sume ada situ..sayur pun ada,jimat masa dan tenaga memasak ni.Lagi pun pagi-pagi buta bukan ye selera bebenor pun kan.

Paprik udang,terlupa pulak nak letak bawang kan

Kami berdua jeeee

Ko tengok tu..yang belah kanan tu suami aku punya tempat.Dia siap minum air masak,yang aku dekat mug kaler oren tu air coke (tapi takat gas yg lite-lite je tu).Pinggan aku siap berpetai tu..barulah ada selera nak makan kannnn...

Alhamdulilah dengan rezeki mu Ya Allah..selamat berpuasa kawn-kawan.Daaaa...