Thursday, July 11, 2013

Puasa day 1

Mari kita cerita pasal berbuka puasa semalam...impian hanya tinggal impian,aku tak masak pun.Pergi berbuka rumah mertua,terima kasih kepada ayah dan mak mertua...senang menantu tunggal anda ni,takde kelam kabut bersilat di dapur.So,balik kerja terus ke rumah mertua..Hazwan pergi bazar sorang-sorang sebab aku tunggu dalam kereta,susah sangat nak dapat parking.Orang tak puasa pun sibuk nak membeli jugak kan..padatttt aku tgk bazar semalam..tak lalu aku berlaga-laga dgn orang yang tak dikenali.

So,semalam aku masak time sahur je.Mak mertua bekalkan Kari Udang..memang marvelesss..tengah malam aku makan seround lagi bersama petai.Lepas tu time sahur aku makan lagi..dgn petai jugak.Sekali pagi ni ambik kooo...bertapa dalam toilet.Takpe,petai tu mungkin mengdetoxkan badan aku ni.hehe.So,time sahur aku cuma masak sayur campur dengan ikan bilis goreng tambah petai (ye petai lagi di subuh hari).Gambar yilekkk sebab bateri hengponggg yilekkk jugak.

Petang ni berbuka dekat rumah mertua jugak..wow besttttt.Tapi aku nak gagahkan diri masuk bazar ramadan ptg ni...nak beli kuih manis-manis untuk menambah tenaga dalam badan..barulah boleh terawih tanpa sakit lutut..gituuuu.

Tapi tetiba ahkakkkk megidammmm....nak ajak en suami tercinta pergi supperrrr malam ni

Nan cheese bersama ayam tandori...terliurrrrrr

Kepada kaum isteri selamat berperang di dapur...yang bujang-bujang pergi bazar ramadan jekkk,tak payah masak-masak..pergi tolong janakan pendapatan peniaga-peniaga bazar ramadan yea.OK daaaa